divendres, 27 d’abril de 2018
Jurídica Noticies
EL PAPER DE L'ADMINISTRADOR DE FINQUES EN LES REFORMES DE LA LLAR
Estranya és l'època de l'any en què algun veí no està realitzant obres al seu domicili. En funció de l'envergadura de les mateixes, serà necessari demanar autorització o no a la comunitat, encara que sempre serà recomanable comunicar-les. L'administrador de finques és l'encarregat d'actuar com a intermediari.Si la convivència en condicions normals en una comunitat de propietaris és difícil, imagineu-vos quan hi ha obres a l'edifici. Sempre hi ha algun veí que es mostra descontent amb la brutícia, la pols, possibles ruptures del mobiliari de les zones comunes o l'ús de l'ascensor per a transportar mercaderies. La tasca de l'  administrador de finques serà, amb la  Llei de Propietat Horitzontal a la mà, informar al propietari que decideixi realitzar reformes a la seva llar sobre les exigències  normatives existents. Encara que l'ordenança municipal de tramitació de llicències de cada localitat és l'encarregada d'establir quines actuacions requereixen un permís previ, la comunicació amb els veïns segueix una regla estàndard. La Llei de Propietat Horitzontal de 1960 recull que és obligatori informar el president de la comunitat  i l'administrador de finques sobre l'execució d'una obra  a l'interior de l'habitatge, de tal manera que la comunitat de propietaris pogués assegurar-se que no s'alteraran els elements comuns de l'edifici, com els murs de càrrega, la façana o les bigues.Si les obres són considerades de menor rang, llavors, i per molt que es puguin queixar els veïns, no serà necessari comunicar-les prèviament.  No obstant, si la reforma de l'habitatge ha afectat elements comuns, i la comunitat de veïns no ha autoritzat cap tipus d'obra, llavors aquesta tindrà un termini de reclamació de 15 anys per emprendre accions judicials contra el propietari infractor. A aquest se li podrà reclamar la reposició dels elements comuns que existien o una indemnització per danys i perjudicis. Tot i que les obres fossin menors, i encara que gairebé ningú ho fa, serà convenient comunicar-les al nostre administrador de finques per evitar-nos problemes a posteriori.Cada comunitat autònoma o municipi es reserva l'horari estipulat per a l'execució d'obres. En línies generals, hi ha uns nivells de soroll bàsics  permesos i regulats en les ordenances de protecció del medi ambient.  Així mateix, l'horari per efectuar obres sol estar comprès entre les vuit del matí i les nou del vespre, llevat dissabtes i festius en què l'hora de començament sol retardar-se fins a dos quarts o les deu del matí. Comunicar les obres al nostre administrador de finques ens permetrà conèixer la normativa legal vigent , coneixent aspectes com si és possible continuar amb les obres en les hores centrals de la tarda.Com a tal, no existeix una normativa específica que limiti l'ús de l'ascensor per al transport de mercaderies. No obstant això, i en estar pensat per a persones i estris petits, l'administrador de finques recomanarà, al veí que requereixi l'ascensor per pujar materials de construcció, que es fes responsable del seu manteniment. D'aquesta manera, haurà de recobrir i respondre davant de qualsevol tipus de taca, esgarrapada o cop irreparable.

contactes

Oficines Centrals Sant Cugat

Francesc Moragas 17-19

Tel. 93 544 16 55
E-Mail: info@organ.es

Punt de Servei Rubi

Ps. de les Torres 47, Rubi

Tel. 93 544 16 55
E-Mail: info@organ.es