divendres, 16 de febrer de 2018
Jurídica
Les comunitats de propietaris obligades a comunicar telemàticament
Des del gener d’aquest any, totes les comunitats de propietaris, estan obligades a realitzar de forma telemàtica qualsevol tràmit administratiu amb l’administració pública, siguin ajuntaments, diputacions i els organismes estatals. Aquesta relació electrònica entre comunitats de propietaris i l’administració pública afecta a la rebuda de notificacions, a la presentació de documents i a les sol·licituds a través de registre.Així i en cas de que la comunitat no disposi d’aquest certificat, la sanció partiria des de 250 euros per comunitat per no contestar qualsevol requeriment.La nova mesura que s’inclou a la Llei estatal de Procediment Administratiu, llei 39/2015, farà que per relacionar-se amb l’administració pública sigui necessari el certificat digital o signatura electrònica.El certificat digital és un mitjà d’identificació electrònica que permet a l’emissor i al receptor del missatge una identificació mútuament sense alteracions.Una de les qüestions més preocupants d’aquesta nova mesura són els requeriments i les notificacions que Hisenda podrà fer mitjançant el certificat digital. En total, a Espanya existeixen més de 18.000 organismes susceptibles d’enviar aquestes notificacions. Passats deu dies, encara que no s’hagi accedit al seu contingut, es consideraran les comunitats com a advertides.A ORGAN ja estem treballant amb aquest mitjà d’identificació digital que es converteix en un servei més que la comunitat ha de tenir al seu abast.Contacta amb nosaltres per a conèixer com treballem i garantim la protecció jurídica dels nostres clients.

contactes

Oficines Centrals Sant Cugat

Francesc Moragas 17-19

Tel. 93 544 16 55
E-Mail: info@organ.es

Punt de Servei Rubi

Ps. de les Torres 47, Rubi

Tel. 93 544 16 55
E-Mail: info@organ.es